HALIA MEMBERIKAN SERIBU KEBAIKAN DAN PENAWAR PENYAKIT

19:25



Hai ! As salam & salam sejahtera buat pembaca yang sudi membaca blog saya nie .
Bertemu lagi kita di alam maYa nie , Okey ! kali nie ara nak kongsi 1 maklumat yang berguna buat semua tentang apa ??? haa !! tentang HALIA . Halia yang para wanita selalu gunakan dalam masakan tuh ! hehe ... jom ! semoga  berguna dan terbuka lah minda anda nak mencuba lepas ini . okey!!







Allah s.w.t berfirman, "Dan mereka dalam syurga itu, diberi minum sejenis minuman yang campurannya dari Zanjabil." (Surah Al-Insan : 17).

Rupa-rupanya air halia ini merupakan minuman syurga.

Halia mengandungi air, karbohidrat, serat, kalium, fosforus, kalsium, tenaga, protein, gentian, niasin, asid amino, gingerols, oleoresin, pati minyak, vitamin A, B dan C, lemak dan asid organik.

Ia dikatakan dapat merawat penyakit banyak angin dalam badan, sakit kepala, sistem pencernaan bermasalah, sakit jantung, muntah, cirit-birit, disentri, asma, sakit perut, reumatisme, pengaliran darah bermasalah, mati pucuk, lemah tenaga batin, keracunan udang, badan kesejukan, sakit pinggang, urat saraf lemah, mabuk kenderaan, batuk kering, kejang, buang air berlendir dan darah haid berbau hamis.

Halia ini bersifat panas jika kita amati dan juga lembap. Halia berupaya memanaskan tubuh, membantu proses pencernaan, melembutkan dinding perut, membuka hati yang tersumbat akibat hawa dingin dan lembap. Halia juga meningkatkan kekuatan seks dan mengatasi angin duduk yang berlaku pada usus dan perut.

________________________________________________

Hebatnya kebaikan halia ini tidak dapat kita sangkal lagi .. Di sini saya nak kenalkan 1 produk yang berasaskan halia . Yang telah di inovasikan menjadi lebih :

SEDAP

MUDAH DI BAWA

MENGIKUT CITARASA

MURAH ! MURAH ! ( dibawah RM 10 sahaja ! Tapi bukan Rm 10 )




ini lebih mudah untuk anda nikmati di mana-mana sahaja , boleh bawa ke mana-mana sahaja . Jika ngantuk masa bekerja pun , boleh kunyah-kunyah hilang lah ngantuk tuh , sebab halia ini boleh melancarkan peredaran dalam badan kita dengan lebih sempurna.
.
Jika ada penyakit , tidak perlu amalkan pil yang bukan-bukan , jika demam pun tidak perlu biasakan diri dengan pengambilan ubat yang belum pasti baik untuk kita dan badan kita .
.
Amalkan sahaja halwa halia , ia pasti memberikan keredaan buat tubuh kita . Saya juga amalkan dalam kehidupan seharian saya . Kawan-kawan jangan lupa , kenapa saya berani kata begini , kerana halia sudah jelas di sebutkan dalam Al-Quran . Yang pasti ia benar, dan tiada yang tidak benar , melainkan yang benar-benar belaka. 
.
Jom dapatkan dengan saya : 

hubungi saya di talian 


 013- 779 5567 | 013- 779 5567 | 013- 779 5567 

saya sedia membantu anda , saya juga akan berkongsi kebaikan yang selalu saya amalkan . saya harap anda pun begitu . Yang baik datang dari ALLAH S.W.T yang buruk dari diri saya sendiri .

.
JANGAN LUPA FOLLOW FB SAYA YE :

 https://www.facebook.com/profile.php?id=100007010205782      ( Biotradenr Johor )





















You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images