6 PENYEBAB SAKIT PINGGANG & BELAKANG

23:14

Assalammualiakum & Salam Sejahtera buat semua pembaca 

Hari ini saya nak kongsikan dan ingin membantu bagi mereka yang menghidap penyakit sakit pinggang dan sakit belakang . Ramai diantara kita , sememang nya akan menghadapi penyakit ini. Diantara salah satu faktornya adalah kerana sudah meningkat usia atau pun keturunan .
.
Buat yang kerja keras atau yang buat kerja rumah atau pun sebarang aktiviti , mesti akan sakit pinggang dan belakang .. Mengapa ?? Sebab apa ? Kerana apa ?
Berbagai pertanyaan bukan ? Apa kesan nya jika dibiar ?? 
.

Okey ikuti penerangan serba sedikit & rawatan untuk sakit tersebut.
________________

Punca Sakit  Pinggang & Belakang 

Tanpa disedari, aktiviti harian boleh mengancam kesihatan badan, salah satu daripadanya ialah sakit belakang. Selain menyebabkan sakit di bahagian belakang badan, postur badan boleh terganggu. Sebabnya mungkin kerana tidur di atas tilam yang sudah tidak selesa atau duduk terlalu lama di komputer. 

Berlakunya sakit belakang timbul kerana masalah di satu bahagian tulang adalah bersatu dengan otot, tendon, ligamen, saraf, dan cakera sebagai penyerap mengurangkan kesan tersebut. Duduk, berdiri, dan mengangkat merupakan perkara yang boleh menjadi punca sakit belakang.

Kecederaan atau penyakit yang menyebabkan sakit belakang umumnya tidak bersifat serius. Punca yang paling biasa adalah terseliuh, kecederaan ringan atau kerengsaan saraf, dan ketegangan otot. Walau bagaimanapun, kadang-kadang sakit belakang boleh berlaku secara tiba-tiba tanpa sebarang sebab. Sebagai contoh, sesetengah orang yang bangun di waktu pagi tiba-tiba boleh merasa sakit tanpa mengetahui puncanya. Berikut adalah beberapa perkara lain yang boleh menyebabkan sakit belakang:
Mengangkat barang terlalu berat hingga terbeban
Kedudukan duduk terlalu lama
Memandu pada tempoh yang lama
Berat badan yang berlebihan
Bertukar arah secara tiba-tiba
Pergerakan negatif berulang kali 

Cara Mengatasi Dan Mencegah Terjadinya Sakit Pinggang

Ada beberapa hal yang boleh dilakukan dalam rangka mengatasi dan mencegah terjadinya sakit pinggang & sakit belakang. Apakah itu? Berikut penjelasannya!
  • Rutin memeriksakan kesehatan, hal ini perlu dilakukan minima 6 bulan sekali, hal diperuntukkan agar seseorang dapat selalu mengetahui keadaan kesehatannya sehingga boleh menjaga atau mencegah.
  • Rajin berolahraga dalam rangka menjaga kelenturan otot dan sendi pada tubuh sehingga otot dan sendi pun boleh melaksanakn fungsinya secara normal.
  • Tidak Merokok, mengapa demikian? Zat-zat racun pada rokok dapat menyebabkan melemahnya saraf dan jaringan pada tubuh. Ketika saraf dan jaringan tubuh tersebut tidak berfungsi dengan baik maka akan berpotensi melemahnya organ-organ tubuh pula terutama tulang belakang yang dapat menyebabkan sakit pinggang.
  • Menjaga pola makan dengan gizi seimbang, hal ini dimaksudkan agar tubuh tercukupi dalam hal gizi dan zat penting lainnya. Bila hal itu terpenuhi, maka secara normal setiap organ-organ tubuh pun berfungsi dengan normal terutama pada tulang.
  • Selalu menjaga aktivitas tubuh secara baik.



Posisi Gerak dan aktivitas
Menjaga setiap aktivitas atau gerak secara baik merupakan salah satu mencegah terjadinya penyakit pinggang pada seseorang. 
_________________________
Tetapi anda jangan risau , saya ada jalan penyelesaian yang lebih terbaik . Anda amalkan sahaja Herba Wanita Harmoni sudah mampu merawat sakit pinggang , sakit sendi & otot . Malahan bukan itu sahaja, kelebihan nya ia juga boleh :
merawat KEPUTIHAN YANG TERUk
Menghilangkan BAU BADAN YANG BUSUK 
Merawat LUKA-LUKA DALAMAN
Membuang ANGIN
Memberikan TENAGA

Dengan adanya Herba Wanita Harmoni nie , kandungan ia bebas dari segala campuran yang berbahaya . 100% dari herba asli yang terpilih & semulajadi . Ia mendapat kelulusan JAKIM & MeSTI.
.



    
Nak tahu harga dia tak ?? BUKAN RM 30 , BUKAN RM 50 . BUKAN RM 100 (KE ATAS ) BUKAN RM 10 . Yee !!! Harga dia murah sahaja !! 
.

DATANG KE OUTLETS KAMI :


                                                      013-779 5567



             013-779 556

 013-779 5567

Jom ! dapatkan SEGERA !!
.
Semoga Sihat Selalu Bersama Bnoh . 
.
www.biotrade.com.my & www.biotradenohresourcescom.blogspot.com.my
.
#biotradenohresources
#bnohmalaysia 
#tokotenagakeluarga
#kilangherba 
#syarikatoem 
#bandarpenawar








































































































You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images